Det var ett tag sen nu.

Ja nu var ett tag sen jag skrev nått i min blogg. Men men jag har haft fullt upp med både det ena och det andra, så jag har varken haft tid med min familj eller nått annat. Det är ju så ibland springer livet kapplöpning med en och det är ju bara att hänga på. Man kan ju inte stå passiv och titta på bara. Ja vad har jag gjort då.. hmm .. Jag köpte mig en cross så det har blitt en del lek i skogarna kring ulvshyttan. Sen har jag även vart uppe i björbo och paddlat en hel del fors, jobbar ju som fors rännings guide vid sidan av mitt riktiga jobb. Dessutom blev jag döds sjuk hehe.. jag hade feber hosta och en massa hosta i en vecka. Så jag har inte träffat varken min mor eller far spec mycket på ett tag nu. Men jag träffade dom idag min systers dotter sluta skolan för att ha sommar lov idag. När jag stod där och titta på barnen som sjöng om att sommaren var här och att det skulle bli skönt med sommarlov, så slog tanken mig att man är ganska vuxen nu i alla fall. Även om jag känner mig som en tonåring som inte vet vad han ska göra med livet. Sen stod jag och såg på min far ett tag och tänkte på hur mycket jag saknar han och hur mycket han fattas mig i mitt liv. Sen ser jag hur han skiner upp som en sol precis som min gamla pappa som jag växt upp med bara för att hans äldsta barnbarn, vinkar åt han när hon sitter där framme med dom andra barnen. Jag kan tänka mig att han kände sig sedd då, han stod ju där bland hundra andra men ändå såg hon just han. Men det handlar väll mycket om det i livet igenom, när man är liten vill man bli sedd och älskad av sina föräldrar. Sen vill man synas bland sina vänner efter det vill man älska och bli älskad av sina barn och så vidare. Jag tänker mycket på hur jag ska göra för att min far ska känna att jag ser just han. Men det är ju så svårt, för hur de5t än är så blir man ju både ledsen, frustrerad och arg. Men blir jag det på han eller är det på mig själv för jag inte kan hjällpa han, eller är det för att han inte kan finnas där för mig. Jag tror det är blandat, men när jag känner att det är han jag blir arg på så får jag så sjukt dåligt samvete. Vet knappt vart jag ska göra med mig själv. Men sorgen är väll sånn, vet ju bara hur det funkade inom mig när min morfar dog ena dagen var jag arg nästa ledsen och på det kunde jag skratta åt ett gammalt minne. Så det är väll bara en del av sorgen, saknaden och allt där i kring.

På söndag ska vi träffas hela familjen, ska bli så kul.
När vi fick reda på att pappa hade denna hemska sjukdom så hade vi ett familje möte alla 5.
Där vi prata och grät och grät ännu mera, vart på jag bestämde att en gång i månaden ska vi träffas alla.
Sambos, barn, tillfälliga flickvänner eller vad som nu finns i våra liv just nu.
Vi ska träffas umgås och äta minst en gång i månaden, och det är för mig en stor ljuspunkt.
Plus att pappa får vara med och se vad som händer även om han inte minns det så bra dan efter.
Men om nåt blir knas var alla med och såg det och då kan vi alla prata om det.
Vad som kommer hända på söndag tänker jag inte skriva för jag har bokat en lite suprise.
Och jag vet min mamma är in och kollar i bland så jag åter kommer om det på söndag kväll med en uppdatering om hur det gått och vad vi gjort..

Kämpa på och sluta aldrig älska.. Det är kärleken vi lever för.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Det är en fin blogg du har mattias! Jag tänker på er alla, många kramar! /kusinen

2009-06-13 @ 23:24:20
URL: http://www.ellajosefin.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej Mattias, vet vad du går igenom och tror att du hittat en ventil till att orka fortsätta trots så mycket ilska, sorg och smärta som finns. Är 30 år,har en mamma med alzheimer som fick sin diagnos 2004 efter många år av diffusa symtom. Fint att läsa att ni tar hand om varandra det är viktigt. Vet inte vad jag hade gjort utan mina bröder. Stor kram!

2009-06-15 @ 10:36:56
Postat av: Ali

Fantastisk klokhet o EQ! Jag lär mig mycket av att läsa dina berättelser.Och rekommenderar andra som jag vet kan bli hjälpta av att "lyssna" på dig.Tack! Ha en skön sommar.

2009-06-15 @ 14:04:46
Postat av: Eva Eriksson

Tack Mattias för dina kloka ord.Du är fantastisk.Kram Gammekmoster

2009-06-16 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0