Fyller år idag.

Hej idag fyller jag år, det ska ju vara en dag med glädje och stora leenden då släkt,vänner och familj ska komma.
Men jag känner mig mest nervös faktiskt över hur det ska gå. Hur farmor ska bete sig mot pappa och hur det kommer vara med han.
När han sätter sig på en stol och vet inte vad han ska göra utan sitter bara och glor. Så kan man få känslan av att han lika gärna kunnat vara hemma, men ändå uppskattar jag ju att han är här. Ja den som lever får se hur det går tänkte skriva om dagen mot kvällen sen.

Hej hej
Nu är det dagen efter och nu tänkte jag skriva att går dagen var kanon:)
Pappa hade en bra dag och det var bara Mamma, Pappa och min bror som kom så det vart inte så rörigt för han.
Det är kul att se dom här glimtarna av min riktiga pappa, igår försökte han skratta och skoja. Visst han är ju inte lika rolig som han en gång var men ett skratt från han värmer hela mig. Så sällan man får vara med om det nu.
Ja och idag fick min bror körkort efter många om och men, så jag väntar han snart. Han ska nämligen få ta min bil och åka av sig lite han får väll ha den över helgan. Hmmm, undrar om jag får tebax nån bil sen.

Ja det är en bra dag och jag känner mig överlycklig över att få leva:)

Tack alla för era komentarer dom hjälper mig mycket.

Kommentarer
Postat av: Micke

Hej!

Men se där vi har ju faktiskt en annan sak än alzheimer gemensamt. Jag fyller också år den 13/5. Fast jag fyllde nog några år mer än dig :-)

Blev hela 49 jag Huuuu...

Börjar att bäva för 50:års dagen. Beror helt på min sambos tillstånd då om jag orkar fira den.



Grattis till dig ;-)



Micke

2009-05-14 @ 14:47:02
Postat av: Micke

Hej!

Men se där vi har nåt mer gemensamt än alzheimer.

Jag fyller också år 13/5.

Grattis.



Micke

2009-05-14 @ 14:49:21
Postat av: Ann

Stort grattis på födelsedagen:) Försök att "carpe diem" (ta vara på dagen) så gott det går.

2009-05-14 @ 15:22:43
Postat av: Moster

Grattis igen. Det är intressant att läsa din blogg, och drygt. Din far har ju funnits med i nästan hela mitt liv också, känns så i alla fall. Jag känner verkligen med er allihop. Alla hanterar sorgen på sitt sätt och ni stöttar varandra. Jag finns här om ni behöver mig, om inte annat så är jag fruktansvärt bra på att gråta. Ha en bra helg, kram från MOSTER

2009-05-15 @ 15:24:55
Postat av: Emma

Ett stort grattis på födelsedagen! Många kramar till dig och din familj

2009-05-16 @ 18:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0