Ny dag nya möjligheter..

Hej hej.
Ja idag är en ny dag med nya möjligheter precis som det var igår och som det kommer vara i morgon.
Men det enda man vet helt säkert är att precis nu kan man försöka göra det bästa av det man fått tilldelat.
I morgon vet man ju aldrig om den kommer, jag lever mycket mitt liv på det viset.
Det var en vis man som sa till mig en gång, Mattias varför ororar du dig? Oro existerar inte!
Just då funderade jag vad han menade och tyckte att det var lite små knäppt att tänka så.
Men ju mer jag tänkte/tänker på det så inser jag mer och mer att han har så rätt.

Oro existerar ju bara i en framtid så om man tar vara på livet just nu, lever i nuet så att säga.
Så kan man aldrig känna oro, jag vet att det är väldigt svårt. Men om vi som anhöriga försöker fånga dagen med våra nära och kära som är sjuka så har vi försökt gjort det bästa just då. Skulle jag gå runt och oroa mig över hur mycket mer tid jag får med min pappa varje dag så skulle jag inte klara av det här.

Så jag kör på det..
Fånga dagen.
Carpe diem.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo och Einstein konstaterade ju att förr i tiden, idag och framtiden...det är samtiden..alltså nu!! Så jag håller med dig, Carpe diem eller "Akona matata" som i Lejonkungen. Ha en bra helg Kram moster

2009-05-20 @ 15:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0