Att orka!

Jag har inte skrivit mycket på ett tag nu, men jag har haft dom fyra jobbigaste veckorna i hela mitt liv precis nu!!
Jag har slitits mellan hopp och förtvivlan, mellan hat och kärlek. Men jag tror jag äntligen börjar känna fast mark under mina fötter igen. Livet vore säkert inte lika kul om man inte upplevde allt detta tunga, men fan så mycket enklare! Men men det är valen i livet som visar vilken person man är!!
Jag väljer att kämpa på och se solen gå upp varje morgon med ett leende på läpparna även om hjärtat känns svart och krossat. Kärleken till alla människor i världen gör livet underbart!
Jag har lagt mycket på is den sista tiden men nu väljer jag att börja ta tag i allt igen.
Ibland kan man behöva lägga allt åt sidan för en stund för att själv kunna samla sig, det är inget fel i att göra så.
Där emot måste man ta tag i det ganska snart så man inte får allt för mycket hängade på sina axlar.
Livet ska levas närvarande i nuet, för om jag tänker för mycket på det som varit går jag med ryggen in i framtiden!
Det vill jag inte! Nej jag vill känna framtiden smeka mitt ansikte samtidigt som jag upplever den.

Ser fram emot en underbar sommar med mycket värme och kärlek!
Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0