Ett sms!

Ett sms!
Tänk om du kunde skicka ett sms till din sjuke/döde anhörig!
Min pappa har en mobil med ett nummer som fortfarande finns!
Han kan dock inte använda en mobil längre, det är tekniskt omöjligt för han.
Men tanken att skicka ett sms till han eller ringa ett samtal och berätta hur mycket jag älskar han, har funnits länge. Men det har kännts dumt,löjligt eller kanske tom sjukt!
Mina tankar har mycket snurra kring hur han hörde av sig jämt från sin lur då jag jobbade utomlands. Hur mycket han alltid tänkte på mig och ville veta hur jag hade det. Han är den som ringt mig mest av alla i alla lägen! Hans telefon samtal kunde jag då uppfatta som lite jobbiga i visa situationer. Men samtidigt kände jag mig speciell, jag kände mig älskad och omtyckt! Han gjorde så att jag alltid kände att allt hade en mening och att jag kunde komma hur långt som helst. Jag kunde göra precis vad jag ville med mitt liv!!
Ja länge har jag velat kunna ringa till han och bara säga dom enkla orden, jag saknar dig och älskar dig av hela mitt hjärta! Tanken på att kunna göra det en gång till i mitt liv gör mig ledsen, och jag känner hur stor saknaden är!

Jag och min sambo var på kryssning i måndags, vi hade det super bra. Jag kände sånn lycka när vi låg där på soldeck och njöt, av den konstgjorda solen! När vi kom tillbaka till hytten och Thess duscha ängnades mina tankar åt min far igen. Jag mindes hur besviken han såg ut när jag vart till Tyskland. Då jag hade med mig en whiskey och en godis påse till mina föräldrar, jag kom plötsligt på hur dum i huvu jag är!!!
Han förstår ju inte längre att det är till dom båda, han måste ju få nåt eget att ta på.
Mina tårar fyllde ögona igen och jag tänkte FAN, jag skickar ett sms!
Smset löd
Jag önskar du visste hur mycket jag saknar dig!
Och hur mycket du hjälpt mig i mitt liv.
Jag älskar dig Pappa!! :(
Mina tårar forsade ner för mina kinder samtidigt som jag skrev det, jag harklade mig och grät ännu mera.
Therese kom och höll om mig, även fast jag försökte vifta bort henne. Satt hon kvar och höll mig hårdare och sa det är ok att gråta, jag älskar dig! Nånstans inom mig lossna nåt då och plötsligt kändes det som solen sken i mitt ansikte igen! Varför hade jag väntat så länge att försöka berätta för pappa på nåt vis hur jag känner?
Det skadar ju inte han att jag skickar ett sms som han inte kan läsa, men jag lättar på mitt tryck!
Jag har inte kännt mig så älskad sen pappa börja bli sjuk, som jag gjorde just i den stunden.
När Thess höll om mig och lät mig bara få vara ledsen, jag kände mig älskad helt och fullt av henne precis då!
Hon hjälpte mig att klara av den svåra stunden! Jag älskar henne för att hon är hon och för att hon är precis som hon är, i kärlek och hat fiende kamrat ( som cornelius sjunger)
Sen hade vi en underbar kväll och kärleken flöda!! Den stunden hon gav mig då gör att jag vill dela hela mitt liv med henne den gör att jag vet varför jag älskar henne så.
Dagen efter så var vi i taxfree och shoppa godis till mamma som vanligt, citron lakrits she loves it :)
Jag tänkte på min uppenbarelse, köpte en kartong winegumms till pappa och en prydnads whiskey flaska.
Visste inte vad han ville ha men jag köpte nåt och chansa!

När vi kom hem till mina föräldrar gav jag mamma hennes citron lakritz, pappa stod i hallen och titta.
Såg ut som han tänkte och jag får väll inget förstås.
Jag ropa in han i köket gav han det jag köpt åt han sken han upp som en sol, han blev så glad!
Han kramade om mig först och efter det Thess och hela min kropp blev varm inombords.
Jag lyckades än en gång göra pappa glad, jag hittade ännu en lösning.
En lösning till att pappa ska få en bättre känsla av att han är älskad av mig!!

Tänk!!!
Tänk på hur enkelt det är att berätta för dina närmaste.!
Berätta hur mycket dom betyder, att du älskar dom!
Gör du det??
För mig är det skit svårt att berätta för den som gjort allt för mig.
Jag ångrar att jag inte sa det oftare, nu försöker jag hitta alla möjliga vägar för att han ska få en känsla av det!
Så bara gört, säg rakt ut bara. Till dom du har nära, vad dom betyder för dig.
Så ofta du bara kan!!!
I morgon kan vara försent!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Tobias Nygårds

Mattias vi har tänkt så lika många gånger och lika gäller detta tänk att bara få prata med ens friska pappa en enda gång så han förstår, förstår när man säger att man älskar honom.

2010-11-06 @ 09:27:09
URL: http://alzheimersanhorig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0