Rörigt!!

Nu var det längesen jag tittade in här.
Mitt liv har vart en stor stor röra där inget fallit på plats, ena grejen efter den andra har bytt ut varann.
Men nu nu nu nu!!  Hoppas jag att allt ska falla i ordning igen ..
Jag har vart sjuk det har hänt saker med pappa som är för jobbiga att ens prata om.
Mamma var i afall iväg på en lite semester, min mage vart tvärdålig blev inlagd en månad för ursulöskolit.
Veckan efter blev jag ännu sämre låg i över 40 graders feber i en vecka, åkte in på sjukhuset igen.
Då hade jag fått infektion i kanyl hålet, dom hade inte bytt den tillräckligt ofta så jag hade kunnat gå åt.
Kramp i varenda muskel pga vätske brist, fick antibotika och blev hem skickad.
Efter det blev jag förkyld och ja livet har inte vart lätt.
Men nu du jävlar, ska det levas igen :)
I morgon är första arbetspasset med pappa då vi inte har nån assistent som kan täcka upp.
Men jag ville heller inte att nån ska komma in i mammas och pappas hus innan semestern, bra om mamma kan få en så lugn semester som möjligt.
Sen blir det ju läger i Augusti, men jag fattar inte varför så få ungdomar/ungavuxna anmält sig.
Vill alla bara sitta hemma och tycka synd om sig själva. Eller vill man ha möjligheten att träffa nån som fattar vilket helvete man går genom?? Jag vet av egen erfarenhet att endast den som själv rider i stormens öga eller som redan ridit ut stormen vet vad det handlar om..

Älskar min pappa nu då och för alltid!!!

Kommentarer
Postat av: Christina

Tänkvärd blogg du har. Har läst hela morgonen. Skriver själv om mina mammatankar i http://mammaochminnet.blogg.se

2011-06-21 @ 06:36:38
URL: http://baldermamman.blogg.se/
Postat av: Regina

Hej! Googlade på ung anhörig för att kolla om hemsidan ännu fanns kvar och hittade på så sätt din blogg. Har själv en mamma med alzheimer och känner igen mig i mkt av det du skriver. Frustrationen och känslan av att inte räcka till är så otroligt jobbig. Läste om ett läger för anhöriga som ni snart skulle ha, så otroligt bra! Önskar jag sett detta tidigare så hade jag lätt anmält mig till det. Ska försöka hålla bättre utkik efter liknande saker i fortsättningen, jag har än så länge inte träffat eller kunna prata med någon i samma ålder som är i samma situation. Tror det skulle vara nyttigt att få göra det däremot. Ta hand om dig och hoppas lägret blir lyckat! Hälsningar Regina

2011-08-05 @ 02:09:22
URL: http://reginas.blogg.se/
Postat av: Magnus

Hej Mattias

Nu har jag lagt upp en puff för din Facebookgrupp på Demenscentrums webb. Hör gärna av dig med synpunkter och om andra bra länkar, aktiviteter etc vi kan puffa för.

mvh

Magnus Westlander

2011-08-18 @ 10:21:33
URL: http://www.demenscentrum.se
Postat av: Lena

Hej Mattias!

Har hela morgonen suttit och läst din blogg. Tårarna har runnit och jag känner igen mig i dina tankar och det du skriver. Skulle vilja komma i kontakt med dig, tror du och jag har en hel del erfarenheter att utbyta.

Hör av dig via min mail.

Lena

2011-09-01 @ 08:41:29
Postat av: Anna

Hej Mattias! Jag jobbar på ett boende för unga dementa och skulle vilja komma i kontakt med dig. Har du någon mejladress? Jag har [email protected]

2011-09-20 @ 10:54:14
Postat av: Jenny Eriksson

Hej Mattias! Vi pratade någon gång tidigt i våras på telefon. Vi fick kontakt via Kerstin Lundström. Hon har nu också berättat att du fått igång en grupp på facebook, vilket superbra intiativ!

Nu är det så att jag och två till här i Gävle har startat en blogg om demens, vi riktar oss till alla, oavsett ålder, oavsett vart man befinner sig i livet eller vilken relation man har till demenssjukdomar. Tanken är att det ska vara som en samlingsplats för allt som rör demens och att vara anhörig. För att sprida kunskap och minska på fördomarna och på sikt kunna förbättra stöder för båda anhöriga och drabbade.



Undrar om du skulle vilja medverka på något sätt för den bloggen, vi skulle gärna länka till din blogg i så fall. Hittade ingen mailadress till dig men du får jättegärna höra av dig när du har tid, ork och lust.



Ta hand om dig!



MVH

Jenny Eriksson (ung anhörig till en Alzheimerssjuk pappa som gick bort 2009)

Adressen till demensbloggen är: www.bortmedskammen.blogg.se

Min mail är [email protected]

2011-10-21 @ 12:56:20
URL: http://ogonblickochkansla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0