Han har gett mig så mycket.

Hej igår var det julbords ätar dags på världens bästa företag, Dalarnas äventyrs centrum i det magnifika bergrummet. The best julbord ever :) Det är så mysigt där och såååååååå god mat man fylls av julstämning ända ut i finger spettsarna. Jag hade så trevligt och min älskling var med och det värmer hela mig att hon var med. Men när jag satt där och åt så fylldes min tankar av min far, det är ju tack vare hans initsiativ som jag sitter där.
Det var nämligen så att för 12 år sen behövde jag en praktik plats och min far ser detta ställe på väg till jakten. Ja vi hade sett det många gånger på väg till och från jakten.

Men i alla fall så bestämde sig min pappa en dag för att stövla in där och fråga om jag kunde få en praktik plats.
Och det gjorde han med besked, han stövla in och fråga rakt ut till min nuvarande vän och ägare av däc.
Kan min son få en praktik plats och det fick jag, jag kom hem från skolan och min far sa att han fixat det åt mig.
Peter har berättat för mig i efter hand hur en stor grön klädd gubbe med en bössa på axeln kom in och fråga om praktik plats, han sa att hur f-n ska man våga säga nej till det:)
Jag hade i afall min praktik där och fick genom det jobb på företaget. Det företaget är bland det bästa som har hänt mig dom har hjälpt mig i massor. Hade inte dom funnits för mig så vet jag inte vad.

Så jag funderar och tänker på min pappa ibland och hans beslut att gå in där.
Hans beslut att gå in där har format hela mitt liv det har gjort mig till den jag är idag.

Jag undrar, räddade min pappa mitt liv den dagen!!!!

Kommentarer
Postat av: camilla

2009-12-23 @ 02:11:14
URL: http://www-
Postat av: camilla

hej mattias. snubblade över din blogg alldeles nyss och har snart läst vartenda inlägg. förlorade min älskade mormor till alzheimers och julen väcker en massa minnen. vet inte riktigt varför jag skiver men jag ville bara att du skulle veta att de hjälper att läsa vad du skrivit, att någon annan upplever de jag gjort och fortfarande gör.

god jul på dig

2009-12-23 @ 02:14:50
URL: http://shamilla.blogg.se/
Postat av: Marjatta

Hej vännen!

Tittar in för att önska dig, och de dina en GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR 2010.

Njut av allt vad Julen har att erbjuda, fånga stunden NU.

Tankar och kramar/ Marjatta

2009-12-23 @ 08:46:59
URL: http://adiar.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0