Sämre

Min pappa blir bara sämre och sämre, det smärtar i hela mig.
Han var till läkaren i förra veckan och fick tillsagt att inte får köra nå mer bil. Först tänkte jag att läkaren gjort ett jätte bra jobb som hjälpte oss med det. Sen reflekterade jag över att han blivit sämre. Man går ju hela tiden mellan hopp och förtvivlan, hoppet ger man ju aldrig upp. Men när läkaren säger att pappa inte får köra bil längre för han är för sjuk blir det som ett slag i ansiktet. Pappa min pappa har blivit sämre så sjuk så han inte ens får köra bil!! Även om jag hela tiden vetat att denna dag skulle komma, slet det en stor del av mitt hjärta.
Han får inte bli sämre nu han får inte det, jag har lust att ta tag i han ruska om han och vråla.
VAKNA FÖR HELVETE!!! det är inte roligt längre du gör mig bara illa.
Han finns ju där nånstans, men ändå inte.
Livet är orättvist ibland eller hela hela tiden.

Jag kommer inte ens ihåg pappa längre, i afall inte den pappan han har varit. Nu ser jag bara sjukdomen när jag ser på han. Varje gång jag hälsar på han gör det ont i hela mig jag ser han ju inte hur mycket jag än tittar. Jag försöker verkligen se han nånstans där under yrseln. Men jag tror inte han finns där längre! Men som sagt jag hoppas att träffa min pappa igen nån dag.

Jag älskar han och jag saknar han så jag blir galen.
Hur ska man orka med detta??
Jag vet inte.

Kommentarer
Postat av: susanne

Ljusglimtar finns, vi buggade till dansbandskampen, och det gick ok,pappa blev jätte glad ja mä, du mä hoppas jag kram. Mamma.

2009-12-13 @ 23:49:14
Postat av: Anna

gråter... kan inte ens föreställa mig...

2009-12-14 @ 00:00:45
URL: http://www.nogg.se/Sauhke
Postat av: AnnaCarin

Grät när jag läser dina ord, fyllda med smärta!! Blinkar bort tårarna men måste titta bort en stund för att kunna torka tårarna och läsa klart.Det är otroligt starkt av dig att skriva om dina kännlor.

Jag hoppas du finner någon tröst i att skriva och så småningom prata om dina känslor!

2009-12-16 @ 21:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0