Green day

Nu i helgen ska jag mina syskon och min sambo tillbringa lite kvalitets tid tillsammans.
Vi ska till stockholm och gå på green day på globen, tanken var att vi skulle vara med varann och bara få umgås. Kanske få prata av oss lite om allt som hänt i våra liv. Ska bli så roligt att få komma iväg och bara vara, men sen fråga pappas vän Tony pappa om han skulle bli med. Och med tanke på hur bra pappa mådde i somras av att vara med han så kunde vi inte neka. Så nu blir det kvalitets tid med pappa också, ser faktiskt fram emot att pappa ska bli med. Jag ser fram emot det för att jag hoppas så innerligt att jag ska få höra pappa skratta och skoja igen. Dessutom tänkte jag att det blir bra för min kära mor att få andas ut lite och bara få njuta av sitt liv lite. Vem vet hon kanske också får en kanon helg, hon får ju chansen att ta hand om sig själv lite i afall.

Ja det blir spännande att se vad denna helg kommer ge.
Ska bli spännande och se hur det kommer bli för min far.
Men det bästa av allt, tiden med mina syskon där vi bara kan vara syskon igen som när vi var små.
Saknar den tiden då ingen var dödlig, eller ingen trodde nått ont skulle hända just oss.


Japp nu ska jag packa och fixa inför älgjakten nästa vecka, ska också bli kalas kul.

Kram på er allihop/ Mattias

Kommentarer
Postat av: Marjatta

Hej Mattias!

Blir så rörd över ditt stora varma hjärta, skönt för din mamma att få lite egen tid, jag önskar dig, och de dina en underbar kvalitets dag tillsammas, och hoppas du får höra din pappas skratt. Fånga dagen. Tankar och kramar / Marjatta

2009-10-10 @ 08:37:19
URL: http://adiar.info.se
Postat av: Anonym

hoppas ni får en kanonhelg kram jani

2009-10-10 @ 13:23:47
Postat av: Lojsan

Skulle bara slänga iväg ett tack för att du så öppenhjärtat delar med dig av dina upplevelser av din pappas sjukdom. Sitter i samma situation själv, en mamma som fick Alzheimers vid för unga år. Tyvärr (vilket i och för sig kan diskuteras med tanke på vad den andre parten får genomgå) är hon ensamstående så mycket av min egen vardag handlar om att bistå och stötta henne. Allt blir vardag och så även en med en alzheimerssjuk förälder, men självklart finns det jobbiga perioder, speciellt när man själv lagt ner mer tid och energi än vad man egentligen har och även i de stunder då man ser en försämring och förändring av sin förälder. Vid dessa jobbiga perioder är det tacksamt att kunna ta del av andra personers erfarenheter av att vara i samma situation. Så återigen, tack för din öppenhjärtlighet.

Mvh

2009-10-20 @ 04:44:43
Postat av: rikard karlsson

hej min kära bror. jag har inte vågat läsa det än men ska ta tag i det snart.är rädd för att göra det.

Känner att jag kommer börja fälla tårar .

räkte med att kolla på kortet med dig mamma och pappa.SAKNAR HAN GRYMT MKT. MVH LILLEBROR

2009-10-20 @ 04:53:29
Postat av: Nickan

Hej Underbara "Lill-Mattias".

Många, många år sedan vi sågs nu, sist var du bara ett litet barn...:)

TACK för att du ger så mycket! Jag har spenderat hela förmiddagen åt att läsa från början och hela din blogg. Jag vet vilken glädjespridare din pappa är efter att ha spenderat en stor del av tiden hos dina föräldrar när du var liten.

Du var alltid med!Jag minns att inget var omöjligt och att vi badade i Långsjön, jag minns alla skratt och att det var full fart hela tiden.

Jag kan inte förstå att detta händer och jag vet inte heller vad jag ska säga. Du är en otroligt stark person som orkar dela med dig av alla känslor och tankar i bloggen!Tack för det.

Det gör det hela lite lättare att förstå det svåra.

Skickar över massor med varma kramar till dig och till er.

Ta hand om er och försök att må så gott du bara kan.

Kramar//Nickan

2009-10-21 @ 11:52:25
Postat av: regina

Hejsan, har läst i din blogg lite nu och... ville bara säga att du är otroligt stark som skriver om det här.

Min mamma på 59 år har haft alzheimers i ca 5-6 år nu.

Jag undviker att skriva eller prata om hur hon blir sämre, jag klara inte av det. Är verkligen imponerad av dig!

Kramkram

2009-10-22 @ 00:08:43
URL: http://reginas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0