Det första steget!

Nu har jag gjort allvar av det som jag tänkt på dom sista månaderna, jag ska uppleva och njuta av livet med min pappa istället för att sörja han. Så den andra april tar vi en resa till stor stan och träffa hans barndoms kamrat. Vi ska åka ner på fredag morgon och hem på söndag kväll. Jag tänker njuta av varenda sekund jag får med pappa, från och med nu! Han finns ju där även om sjukdomen kopplar sitt grepp mer och mer för varje dag. Jag ser hela tiden hur han går in i ett djupare mörker av osäkerhet och förtvivlan. Jag ser hur han kämpar för att fixa den enklaste grej, som nu blivit så svår för han. Visst det gör ont i hela min själ när jag ser hur jobbigt det är för han. Det går som små riv sår över hela ryggen rakt genom min själ, en känsla man inte vill uppleva men när man väl känner den så vet jag att jag överlever den. Jag tröstar mig med att han inte behöver känna av denna oro så länge till för som en kvinna sa till mig, det blir bättre när det blir sämre. Men jag måste hela tiden tänka på att jag kommer minnas allt jag gör och upplever. Så varför inte göra det bästa utav denna situation? Jag tänker hjälpa pappa nu att leva så fullt ut det bara går med den tid jag kan ge han. Jag ska se till att han känner av min kärlek till han, han ska känna att jag alltid kommer finnas för han och vara hans son förevigt. Jag önskar jag kunde gråta mot hans axel och berätta hur mycket jag saknar han emellan åt. Men jag kan ju inte lägga över min smärta på han, därför väljer jag att skratta med han och njuta av livet tillsammans med han.

Med evig kärlek ska jag krama min pappa och aldrig släppa taget. Han finns inom mig nu och för alltid!  

Kommentarer
Postat av: Nina

Du är så fantastisk! Din pappa kommer att uppskatta det du gör och om inte annat så behöver du se honom glad det kommer att värma ditt hjärta.

Det är deras glädje och bra stunder vi måste leva på när det börjar ta slut.

Ta hand om dig! Kram N

2010-03-15 @ 12:04:44
URL: http://demensentarminmamma.blogg.se/
Postat av: Marjatta

Gråter när jag läser ditt inlägg i kväll, du har ett hjärta av guld, njut av stunderna tillsammans med din far. Glöm inte ta hand om dig själv vännen. Kram

2010-03-16 @ 20:16:54
URL: http://adiar.info.se
Postat av: Emma

När jag läser det du skrivit går det rakt in i hjärtat och jag tänker på hur stolt din pappa måste vara över dig! Ni kämpar hårt på var sitt håll, men det finns ingen tvekan om vilka hårda band som håller er samman.

Snacka om att skriva direkt från hjärtat och så berörande att jag inte kunde låta bli att lämna en kommentar här.

Ta vara på livet och försök att vara närvarande i nuet, precis som du skriver... det är det som är det viktigaste!

Tänker på er!

2010-03-19 @ 19:59:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0