Japp snart så!

Ja snart ska jag och pappa åka, jag har en knut i min magen. Hur ska detta gå? Jah hoppas och drömmer om att det ska bli en härlig tid med min far. Jag hoppas och jag vill att allt ska gå bra, men ändå sitter jag här med en knut i magen och känner mig lite små rädd. Känslorna för vad som skulle kunna hända tar över min glädje att jag faktiskt kommer få en helg i Stockholm med min pappa. Men jag kan vinna över mina rädslor, det har jag gjort hela mitt liv! Jag och pappa åker senast på fredag förmiddag, med det ska jag le och ge han all kärlek jag orkar för vem vet det kan bli sista gången.

Männskor sätts på prov genom hela livet,det är inget konstigt med det.
Det som är skillnaden på alla är vilken väg man väljer att ta, jag väljer den som känns jobbigast just nu.
Men jag vet att jag gör det av kärlek till min far och där för kommer få tillbaka tusen fallt i framtiden.
För det är i mina minnen jag kommer vara rik!!!

En sak som är riktigt bra med att vi ska åka.
Det är att min mamma får vara ensam och samla sig lite, en helg kan kännas som lite för lite tid. Men det är bra mycket mer än ingenting, hon ska få ha kul och njuta av livet en hel helg. Med min syster och sambo ska hon festa och ha skoj.

Men det jag ser fram emot mest med att åka ner är att få träffa Nina och prata av mig lite. Hon har en mamma som är drabbad och även fast vi inte känner varann än, känns det så lätt att prata med nån som befinner sig i samma kaos. Hon var upp för ett tag sen och hälsa på uppe i ulvshyttan och vi skratta och prata och ja det kändes lätt, kändes skönt i min kropp när jag somnade den kvällen. Det kändes som om jag var fri igen, det kändes verkligen hur lätt allt är när man inte är ensam. När man har en vän(ny som gammal) som kan förstå.


Ja önska mig lycka till håll tummarna och gå inte under några stegar för min och pappas skull. Så ska vi alla se hur bra detta kommer att gå:)


Kommentarer
Postat av: Marjatta

Hej Mattias!

Jag önskar dig, och din far en fin helg tillsammans,

gott också att du fått en ny vän som verkligen förstår, och till sist en riktig GLAD PÅSK till dig, och de dina. Tack gode gud för änglavakten vid älg olyckan..kunde gått riktigt illa. Var rädda om dig vännen. Tankar och kramar/Marjatta

2010-03-31 @ 20:17:08
URL: http://adiar.info.se
Postat av: Nina

Allt kommer att gå bra och jag finns som ett stöd både pykiskt och fysiskt denna gång! Jädrar som vi ska prata, och skratta ska vi göra också!

Jag somnade med en lättnad jag aldrig känt på länge redan första gången jag hittade din blogg, herregud vad det är viktigt att vi finns för varandra och delar samma sak. Ses på fredag mannen! Kraaam

2010-04-01 @ 00:34:08
URL: http://demensentarminmamma.blogg.se/
Postat av: Liisa Haglund

Hoppas ni får en underbar helg tillsammans, du och din pappa! Att du får prata, det är det enda som hjälper!!!! Att någon som förstår lyssnar är värt hur mycket som helst. Det är underbart att höra dig leva i nuet och ta vara på det. Läste bloggen om din farmor. Det finns orsaker varför hon reagerar som hon gör men LÄGG ALDRIG NER BLOGGEN!!! Du har gett så många andra stöd och dom blir bara fler!

Glad Påsk/ Liisa

2010-04-01 @ 12:06:35
Postat av: Emelie

Satt och surfade runt på nätet. Läste om ärftlig demens, och fick en klump i magen. Men så hittade jag hit. Läser och gråter. Jag hoppas inte att du slutar skriva här. Min mamma har denna fruktansvärda sjukdom och trots att jag vet vart jag kan vända mig, gör jag det inte... andra i familjen vill inte prata om det( eller är fortfarande i förnekelsestadiet. just nu, var det första gången på länge som jag vet att det finns någon mer i liknande situation. Det låter säkert konstigt, men nu känns det som att ha blivit tröstad för första gången på länge...

2010-04-11 @ 21:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0