Vilsen.

Jag känner mig så vilsen nu, vet inte vilken väg jag ska välja längre. Önskar det fanns en karta som visade vägen till den totala lyckan. I mitt arbete med att finna ro i denna jobbiga tid, stöter jag på många hinder. Det är svårt att få nån hjälp av andra när man jobbar med sig själv. Det är inget man kan kräva heller, hur ska folk förstå hur jag känner inne i mitt hjärta. Det har gått några veckor nu då mitt hjärta känns tungt och jobbigt som om det är en sten som är där inne nu. Det känns inte som det finns nått varmt rött och vackert där inne längre. Jag önskar jag fick känna den värmen igen, snart igen!!
Mina tankar vandrar fram och tillbaka, jag funderar mycket på min framtid med pappa. Han försvinner mer och mer för varje dag som går, önskar jag hade mer tid att lägga på han. Men men jag gör mitt bästa för att vi ska ha trevligt när jag träffar han. Men sakerna vi kan göra blir ju bara färre och färre.
Jag hoppas allt mer på ett liv utan smärta och sorg men det känns så långt bort nu.

Kommentarer
Postat av: rikard

Vett fan inte va jag ska skriva kä nns så jävla tugnt allting.Vile bara ge upp ett tag.jag vill att allt ska vara över bara slippa allt få¨slappna av riktigit se alla må bra.Se när alla får tillbaka sin kraft framför allt mamma.Vill se dig min bror FÅ slappna av utan att tänka på det tyngsta av dom tankarna du har (pappa).Vill se minkära syster slappna av från dom tankarna och få tänka på sin egna familj(vendela,elsa och malte)Vill att alla ska kunna gå vidare. vill att alla ska kunna umngås utan att tänka på våran nu varande pappa,Tänker mycke tillbaka på hur han var och vem är han idag? Jag ser inte pappa längre bara hans kropp som går omkring.Pallar inte skriva mer det är för tungt just nu.älskr er alla i min familj kram på er alla.

2010-05-07 @ 22:07:15
Postat av: mamma

Nu rinner tårarna, klart vi är vilsna, men försök hitta en väg som känns bra ändå, jag tror vi kan det känns så nästan alla dagar. En väg för pappa är nog på väg får vi hoppas med aktivitet o dyligt. Jag älskar alla mina barn över allt på jorden ....

2010-05-07 @ 23:01:14
Postat av: Carina

Jag famlar precis som du efter samma karta.. Den kommer vi aldrig att hitta för man prövas och halkar till under hela livet. Det vikigaste är att man halkar tillbaka och inte tappar greppet.

Du är fantasisk Mattias! En underbar människa och då får aldrig någonsin glömma det!

Kom en helg så vi kan vara "fria" och skratta tillsammans, ta med dig din bror om han vill!



Trots att jag inte ännu träffat Rikard och din mor vill jag ge en stor kram till dom!

Vilken kärlek...



Stor kram till er alla tre!

2010-05-08 @ 00:16:43
URL: http://demensentarminmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0