Ett läger!!!

Hej jag har haft semester!!
Har rest runt i Thailand i en månad jag och min sambo, vi har solat, dykt, partat och upplevt!
Så nu har jag nya batterier och full fart är det som gäller!!

Så dan efter jag kom hem satt jag i möte med 5 kvinnor ifrån olika kommuner och bestämde oss för att ha ett läger för unga anhöriga. Datum och plats är bestämt! 12-13-14 augusti i sjövik!!
Ring mig om frågor och anmälan för det är begränsat antal platser.. Detta kommer bli en helg att minnas och att finna innre styrka för att orka fortsätta..
Mitt nummer är.!
0703458796

Kommentarer
Postat av: Tobbe

jätte bra Mattias jag hör av mig... Hälsn:Tobbe

2011-01-28 @ 09:51:40
Postat av: maggan

Hejsan!

Jag hör till dem som lyssnade på dig i höstas i Tällberg. Efter det har jag läst på din sida lite nu och då. Jag måste bara få berätta att jag tycker du är helt underbar! Vilket stöd du är för din sjuka pappa. Jag har arbetat inom äldreomsorgen i 25 år och träffat många personer med demenssjukdom. Jag har även haft några st i släkten, men ingen så ung som din far. Jag tror ändå att jag har en liten hum om hur jobbigt ni har det och jag beundrar dig verkligen! Måtte du orka stå vid hans sida ända till slutet och måtte du orka leva i nuet och njuta kärlekens lön också! Lycka till med din firma, självklart skall du ta betalt om du är ute och föreläser. Det finns ingen annan som gör något gratis.

2011-01-29 @ 17:40:37
Postat av: Jennie

Hej!!



Jag heter Jennie och bor i Stockholm. Jag googlade precis på ung anhörig och alzheimer och fann din blogg. Har inte hunnit läsa så mkt men ska ta mig tid och göra det.

Jag är/har varit i träsket och vänt. Alzheimer träsket alltså. Jag är några år äldre än dig (men inte så mycket =) ) och har haft en pappa med sjukdomen. Jag har funderat ofta på det stöd jag hade behövt men aldig fann. Trodde jag var ensammast i världen att gå igenom detta. Nu har jag förstått att det finns många därute som går igenom liknande situationer....och som söker stöd bland andra anhöriga.

Hittade inte din mailadress, jag får läsa lite nogrannare imorgon.



Vi hörs snart igen- hoppas din resa gett dig energi och kraft att kämpa!

2011-01-30 @ 22:34:14
Postat av: Susanne Axelsson

Hej Mattias!

Jag har försökt komma i kontakt med dig per telefon men utan resultat. Du kan kanske mejla mig, det gäller en inbjudan till föreläsning där du hänvisat till Unganhörig.se som skapat en del missförstånd.



Med vänliga hälsningar

Susanne Axelsson

Unganhörig.se

2011-02-25 @ 14:07:09
URL: http://unganhorig.se
Postat av: Eva Lena

Hej Mattias!

Vid ett möte med min anhöriggrupp som barn till en alzheimersjuk förälder nämndes ditt namn och din blogg. Känns sjukt bra att du är med och ordnar ett läger för unga anhöriga! Anhöriggruppen har för mig blivit möten med vänner i samma situation som delar samma upplevelser, tankar, känslor, oro och dåligt samvete. MEN det har också gett styrka,kraft, ork att säga nej och vilja att prioritera mig själv för att orka finnas till. Sjövik är en fantastisk plats att ha läger på! Anhörigstödjarna som samordnar ed dig är FANTASTISKA! Lycka till och varma tankar till Dig! Kram Eva Lena

2011-04-10 @ 12:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0