3 dagar och en natt.

Ja nu är det inte mycket som stämmer.
Min Pappa har ahlzimers min.
Min farmor har cancer och fick sin första cellgifts behandling förra veckan.
Å som om det inte vore nog med det så dog min gammel morfar idag.
Varför jag döpt denna del av min blogg, är för att jag tillbringat 3 dagar med min far.
Och nu har jag fått reda på att olle gott bort och ska tillbringa natten ensam på jobbet.


Jag tänkte berätta lite om vad jag och minn älskade far gjort dom här dagarna. Jo vi har haft kvalitets tid massor med far och son tid, eller ja dom små glimtarna man kan få under 3 dagar med han nu. Ja dom små glimtarna räknar jag till min och pappas tid precis nu, jag kan inte räkna med att få en hal dag med han längre. För i vissa lägen finns han ju inte där, då är hans själ nånannanstans. Men i måndags så åkte jag direkt från jobbet hem till mina föräldrar fast besluten att hjälpa pappa med bilen. Så jag kom dit drack lite kaffe och prata lite skit med min mor innan nnnnnhon skulle till jobbet. Sen visa hon pappren på bile som jag hade alla nummer på sen drog hon till jobbet. Det jag började med var att beställa e tid hos bilprovningen, vi fick tiden 14.40. Så jag sa till min far, nu blir du med till skoge och hjälper mig med mina pass. Han såg mest förvånad ut, ungefär som att va ska jag med och vad ska jag göra?! Men jag fick med han ut i skoge noch vi tog med bössan som han fick ha på axeln medans jag fixa lite med passet. Sen när det var dags att åka iväg med bilen så ville han vara kvar i skogen. Pappa verkade så glad och nöjd med att vara där, ja bara vara lixom.

Men men i vilket fall så besikta vi bilen och fick en hög med 2or.
Dagen efter så kom pappa och hämta mig, och vi åkte hem till dom och börja fixa bilen.
Jag fick ordning på dom flesta el felen ja alla utom tutan, satans tuta vad ska man ha den till??
Men jag fick lite hjälp av en underbar personn som heter Göran, så vi fick ordning på den med köpte bara lite prylar och býtte ut. Ja sen var den dagen över.

sen var det ju dags för omB med stort B men det gick på skit så vi får göra om det igen:)

Det går inte att skriva på det här tagentn bordet. Det bara hakar upp sig, och är jag skriver så kommer det bara ur mig jag har inte tid eller ork att fokusera på att ett n skriver 15 rader innan jag ser det eller nån annan bokstav. Jag vill skriva vad jag känner och det blir svårt nnär jag måste täka på va datorn gör för fel. Jag försätter när jag kommer hem..

Nu ska jag läsa bokenn om ahlzimers och den heter. Ett minne för livet.

Ha det så länge mvh M

Den som tittar för mycket bakåt går med ryggen in i framtiden.

Intressera dig för din framtid du kommer tillbringa resten av ditt liv där.

Kommentarer
Postat av: Marjatta

Hejsan!

Hittade hit via Ahlzeimerföreningens sida, beundrar din styrka att du delar med dig av allt det svåra du går igenom speciellt vad det gäller din far. Har själv en store bror som har samma sjukdom, tyvärr har han inte längre talet, och man undrar vad som rör sig i hans hjärna men än så länge tror jag ändå att han känner igen sina nära, och kära. Grät floder flera dagar efter jag besökt honom på boendet, det gör så ont i hjärtat att se sina kära tyna bort, vetskapen att det inte finns något bot är än värre. Fånga dagen med din far, och försök hur svårt det än kan vara hitta guldkorn i livet. Får jag lov att lägga din informations rika blogg på min hemsida, väntar på svar. Var rädd om dig, och de dina. Tankar och kramar / Marjatta

2009-10-03 @ 11:22:32
URL: http://adiar.info.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0