Stockholms resan. Kanske pappas sista.

Ja vårann resa till Stockholm med pappa, har samlat mig för att skriva om den. Stort sett så var den väldigt lyckad med många skratt och mycket glädje, Tony är en guld klimp som verkligen får min pappa att skina upp.
Ja hur som haver så åkte vi ner till stor stan och laddade för en riktigt kul helg, med en riktigt bra konsert. Vi åkte runt lunch på lördagen och var väll nere sisådär klockan 4. Vi packade in oss alla 5 i Tonys trea där han och hans dotter bor. Blev lite trångt kan man säga! Men finns det stjärte rum så finns det hjärte rum även om söndagen var mest fjärte rum ;) När vi väl hade gjort oss hemma stadga hos Tony så var det så dags för en öl tyckte vi, så en öl blev det och några fler där på. Pappa och Tony prata gamla minnen och skratta och skoja, jag stack till affären och köpte käk åt oss alla 7. Jag gjorde ungbakad fläskfile med svampsås och potäter. Allt gjort från grunden så klart, jag satt potatisen plocka svampen slakta grisen osv :) Vi käka skratta och hade så skojigt, hur kul som helst faktiskt. Sen var det dags för flickorna att göra sig fina, så vi drack väll en extra öl jag och min kära bror och satt och vänta sisådär ett par timmar. Sen var det äntligen dags att dra ut på stan och skoja runt lite. Vi sa hejdå till Tony och pappa, Tony sa att vi stannar här vi så ni vet. Vi tänkte inge mer på det och gick ner till högdalens cetrum och tog tunnel banan mot stan, min tanken då var Pub ancor her we come!!!
Ancor är den bästa hårdrocks krog jag gått på, bra musik och goa människor. Vi skoja runt där hade jätta skoj tills dom stängde sen vart det tuben tebax. Jag somna direkt och sov som en klubbad bäver hela hela natten.

På morgonen vaknade jag till et KAOS, pappa hade blitt ner slagen, VEM FAN SLÅR NER EN HANDIKAPPAD!!!!
Syrran var arg jag blev arg alla gick och morra åt varann, men vet du vad. Pappa ryckte på axlarna och tyckte inte det var en sån stor deal, han hade ju haft den roligaste kvällen på flera år. Så det var väll inget att vara arg på.

Men det som hade hänt i afall var att strax efter vi gick så sa pappa till tony, vi kan väll också gå och ta oss en öl nånstans. Det kan vi väll nu när jag ändå är här. Tony han tänkte väll efter och sa ja det kan vi väll göra, det är ju klart vad hade du svarat om din bästa vän frågat dig. Vem tror att nåt ska hända på en liten pub när man tar en öl. Så dom hade tat på sig sina kläder och promenera ner till centrum i Högdalen, men tyvärr så var puben stängd där. Men pappa sa till tony du måste ju veta nån annan, så dom åkte till svedmyra och gick på nån lokal krog där. Dom hade tagit ett par öl pappa bjöd på första rundan och säkert tredje med, sen skulle pappa gå på toa. Tony tror jag tänkte vid det tillfälle det fixar Lasse han har ju fixat det tidigare under kvällen. Men Pappa gjorde inte det, han hittade inte dit igen så han gick ut för att uträtta sina behov. Vart på det går upp ett ungdomsgäng och försöker råna pappa genom att slå ner han. Dom märkte säkert att han inte hade nån koll, Tony såg i afall detta och sprang ut och skrek åt killarna vart på dom drog. Men vad är det för satans vakter i detta land?? Tony fick inte låna en lur och ringa polisen. Pappa och tony fick heller inte komma in efter detta, var det vakternas små ligister det där eller??? Många frågor men inga svar, jag är så jävla arg när jag tänker på detta så jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Men Pappa var i afall jätte nöjd med helgen och tyckte allt var kanon. Men det är ju klart, vad är en smäll på näsan med lite smärta mot en livsglädje som man inte kännt på 4-5 år?? Jag tackar Tony för att han tog ut pappa det kan ha varit sista chansen för min pappa att uppleva ett normalt liv.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Bra skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-03 @ 14:56:08
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0