Sommar ledigt!

Ja nu har snart hela den underbara sommaren passerat, det har vart mycket sol med nöjen och glädje. Som det säkert märkts i min blogg har även jag försökt tagit lite ledigt från alla mina känslor och andra saker som händer runt om i mitt liv. Men det är ju så att man aldrig kan stänga av sina känslor, för om man inte kan känna så kan man inte leva.
Livet! Det är väll det som är tanken att va ska vara här och leva, annars finns väll ingen mening?
Mycket händer under dessa sommar månader, jag ser hur pappa bara blir sämre och sämre. Vi har sökt assistans men pappa kan ju kliva ur sängen själv än så länge så inte får vi det heller. Man får bara inte vara under 65 och drabbas av en hjärnsjukdom. Och om man blir drabbad av en hjärn sjukdom så ska man bli en så jobbig parrasit på sina anhöriga så dom nästan kastar ut en innan man får hjälp. Jag ser hur mamma kämpar varje dag för att orka med, men så länge han kan tugga maten själv så ICKE!!!
Jag fördömer det svenska sättet att behandla dom som drabbas av detta, skulle det hända mig.
Om jag får pappas sjukdom så finns det bara en sak, repet i taket på försäkrings kassan!!
Dom ska få ett bub skap värre än nåt dom nånsin skådat om jag får denna hemska sjukdom.
Kanske dom skulle få upp ögona då och inse viken hemsk sitts anhöriga och drabbade sitter i.
Varför ska det behöva gå så långt?
Jag orkar knappt åka hem till pappa längre, det gör bara ont. Om pappa fick hjälp så jag visste att pappa var glad jämt när jag kom dit skulle allt bli så mycket lättare. Sverige byråkratiska jävla skit land!!!

Kanske man skulle lägga om sitt liv och bli politiker, det kanske är enda sättet att påverka denna fråga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0