Krockade med en stor älg.

Ja i tisdags krockade jag med en stor älg och ca 100 km/h. Jag hade inte en chans att stanna, tät snår skog och mörkt ute. Den kom som flygande ur skogen och rakt in i mitt tak. Jag kände hur glaset regna över mig och hur jag fick som grus i munnen, det enda jag han tänka när jag såg den var ÄLG!!!!!
Jag höll i ratten och tröck mig bak i sätet och hoppades på det bästa. Direkt smällen var över så var min enda tanke att hålla bilken på vägen och rätt sida. Svårt att se vart jag var då taket var i vägen taket var intryck ända mot min näsa. Jag fick stop på bilen och hoppade ur den, ringde 112 vart på jag såg bilen börja rulla igen. Jag hoppade in i bilen och drog i handbromsen och riktade hjulen mot snö drivan. Vart på jag fick kontakt med 112. Jag berättade att jag kört på en älg och att den låg kvar, men jag var inte säker på om dom var 2. Minuten efter att jag ringt 112 kom min sambo, jag stannade henne och berätta att en älg var på körd och att hon skulle hjälpa mig stanna bilar. Så hon slog på varnings blinkers helt oberörd, sjukt lugn om jag får säga det själv. Hon stoppade några bilar och hade tydligen sagt, en älg är på körd men den som kört på den måste ha smitit. Hon gick och plockade upp lite delar för att hjälpa bilarna förbi. Och då hör jag ÄLSKLING!!! ÄR DET DU!!!! Men är det du som kört på den. Jag trodde hon redan förståt det men icke..
Min bil såg ju hel ut bakifrån pluss att den var igång med varnings blinkers och allt. Men när hon kom fram såg hon den var mos.
ja vad ska man säga jag hade ängla vakt några skrubbsår på handen bara.
Men fy och usch vad fort livet kan ta slut.
Men det var inte riktigt min tur än, och glad är jag för det.

Kommentarer
Postat av: Nina

Usch... Livet kan vända fort. Änglavakt hade du och det är jag glad för! Haha kul med din sambo..

Var rädd om di i skogen, det är inte bara i stora staden det finns mördare..

Kram

2010-03-18 @ 20:05:24
URL: http://demensentarminmamma.blogg.se/
Postat av: mio

Det var en himlans tur du hade mattias ,hjärtat stannade en stund när jag hörde det, Jag läser din blogg med jämna mellanrum och tänker på dig och familjen ,alla fina minnen jag har med er ,synd att det går så långt mellan gångerna bara .skulle vara kul att styra upp något mot sommaren. Massa kram,(som vanligt), Mio

2010-03-27 @ 19:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0