Jag ser dig <3

Pappa alla mina tankar går till dig nu!
Jag la mig i sängen, kollade på sveriges master chef.
När programet tog slut och jag släckte lyset från den, la jag armen om min ängel.
Kände all kärlek jag känner för henne, pussade hennes kind och viskade i örat att jag älskar henne.
Försökte blunda för att sova mörkret kröp sig på där bakom stängda ögon lock.
Plötsligt möts jag av ett ljus i min halv dvala, där kom du min underbara pappa.
Du små log du hejade på avstånd, jag kännde min kärlek till dig.
Plötsligt byts bilden ut å jag ser det jag såg sist jag hälsade på dig, liggande i sängen.
O kontakt bar jag ser på din byxor att du har blöjan på, kiss skyddet du har under din stjärt.
Jag hör mig själv ropa , PAPPA kom tebax vill inte se dig så här.
Andra bilder från din sjuka tid i livet kommer, hur du blir sämre och sämre under dessa 4-5år.
Plötsligt kommer bilden från när du hade fått diagnosen när vi satt i köket, du och mamma berätta för oss.
Jag minns din min hur du tappat allt hur jag såg i dina ögon att du föll. hoppet slocknade då.
Bilderna byter av varann allt snabbare, tillslut orkade jag inte längre å öppnade mina ögon.
Ser dom än och mina tårar börja rulla, jag kramar om ängeln i rummet.
Underbara carina fick hejd på dom, hon sover jag vill väcka henne.
Men hon ska jobba i morgon,vill inte besvära. Vet vad hon kommer säga sen.
Hon vill att jag ska väcka henne hon vill finnas för mig, men jag har svårt för att besvära.
Så glad att pappa hann träffa henne för 2 år sen, det var värt allt som hände.
Så glad att han tyckte om henne lika mycket som jag.
Så ledsen att hon inte fick träffa mina friska glada, retfulla, skämtsamma och kärleksfulla pappa.
Ser fortfarande bilderna av pappa på hemmet, jag känner smärtan av saknaden till han.
Känner sorgen över att jag ser döden närma sug allt mer varje gång jag ser på han.
Allt snabbare går det, förlåt mig pappa.
Förlåt för allt dumt jag gjort mot dig, förlåt för alla bråk genom åren.
Jag hade kunnat gjort bättre, varit snällare, varit en dröm son.
Inte så jävla ifråga sättande, du var ju så snäll mot mig.
Tror dock att du ville vi alla skulle vara fritänkande, fria själar kan man kanske säga.

Men hur fan blir man fri??
Fri från sorgen som aldrig tar slut?
Fri från tankarna på dig i detta??
Hur blir jag en fri själ nu?
Pappa jag behöver dig mer nu än någonsin!!
Snälla pappa kom tebax nu, vill bara berätta att jag älskar dig, krama dig.
Visa min respekt, sen kan du få gå.
Eller du får gå nu om du vill det.
Om du vill lämna oss är det ok.
Jag älskar dig pappa hoppas din själ aldrig lämnar mig dock ......
Älskar dig nu då och för alltid..
Jag är aldrig redo för att släppa dig pappa men det är ok pappa min bästa vän i livet <3



Kommentarer
Postat av: Emily H

naww....vännen min:/..det var väldigt rörande att läsa allt detta, jag kan säga att jag vet undefär vad du går igenom:/. För jag själv känner exakt samma sak när det gäller min kära mor...suck:/...även fast hon kanske inte var som en mammma borde och att jag är väldigt arg/besviken på henne för myk så är saknaden oändligt STOR.:'(!!...Känner att jag också hade behövt henne här så hon kunde se var jag har lyckas med i livet trotts alla omstädigheter:/ och sedan hade ja velat att hon skulle få träffa min underbara fästman!(L) för vet att hon skulle varit super glad för min skulle och ja tyckt om honom med!:/(L)...men ja det är klart att hon tittar ner på oss och är lycklig för min skull eller oss, det vet jag!...men det är inte samma sak.....Det sista jag hade behövt/behöver av henne innan hon dog var en trygg och stark KRAM:'(....men det gick inte för hon var så svag i kroppen, det var typ som att man kramade en docka och det gjorde så ont i min själ och hjärta:'(..För det känndes verkligen som att hon typ inte älskade med...även fast hon sa det när jag frågade:/...Visst jag vet att hon gör det...men det kändes inte alltid så när hon levde dock. Men aja...suck det är som det är och bara att fortsätta kämpa och försöka se det ljusa i livet:/(L)...Ville bara säga att det är härligt att se att en kille kan skriva om så myk känslor och beskriva alla sin kärlek för sin far som du gör!:'D (L) kram EM ^^

2012-02-23 @ 03:43:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0