HAN ÄR FRI NU!!!

Pappa har gått nu!!
Jag var där, höll hans hand å kände hans kärlek.
Han andades allt mindre å mindre, jag berätta att han vart världensbästa pappa.
Han fick andnings uppehåll, jag sa att jag älskar han och att han för alltid kommer vara saknad.
Han andades igen jag kysste hans hand å mina tårar rullade utmed mina kinder.
Jag sa du är för alltid älskad pappa, men det är ok nu.
Vi klarar oss du får gå nu, han drog ett djupt andetag klämde min hand hårt.
Andades ut och lämnade sin kropp, jag såg hur färgen ändrades i ansiktet å tyckte mig känna hur själen lämnade hans kropp. Sen släppte han taget om min hand å jag grät floder. Tog min lur å ringde min mamma.
Jag var där han dog inte ensam....
Jag reste mig upp kysste hans panna, viska i hans öra du är fri nu.
Gick ut å väntade på min mor.


Orkar inte skriva mer nu..
Pappa begravs 11maj kl10.00
Vi ska starta en fond för unga anhöriga som ska gå till stöd för barn och ungdomar till demens drabbade.
Om jag och min pappa hjälpt er skänk gärna en minnes gåva till pappa.
För mig och min familjs skull....
Minns mig minns min pappa...
Älska dina nära..
När fonden är klar i morgon ska jag skriva mer om detta..
Älskade pappa free at last ..
Alltid älskad , aldrig glömd <3

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin

Så sorgligt men ändå en befrielse för både Din pappa och Dig och er övriga familj. Det är en speciell upplevelse att närvara när ens förälder lämnar det jordiska livet, jag vet hur det är. Efteråt: en stillhet, ett lugn.

Nu kan Du äntligen sörja, men låt inte sorgen ta över helt. Börja leva Ditt liv igen, det skulle nog Din pappa velat.

Ha det bra. Kram från en tant med demenssjuk make och tonårsdotter.

2012-05-01 @ 23:28:00
URL: http://www.tankarinutid.blogspot.com
Postat av: Henrik (fugle)

Fantastiskt vackert och samtidigt väldigt sorgligt. Jag hoppas du efter den här långa och smärtsamma processen så småningom kommer leva ditt liv och få njuta av glassiga och härliga år utan tung smärta. Din pappa finns kvar, han lever inom dig ochkommer aldrig släppa taget om ditt hjärta. Stor kram

2012-05-02 @ 12:16:23
Postat av: mattias

timmar ,dagar , dygn ja Mattias en månad på sin höjd.!!!?? WTF!!!!! Ja så sa läkarn till mig för lite mer än 3månader sen. Bestämde mig där och då att han hade fel. Okej cancer, dö nu.. INTE en chans!!!! Jag ska ju äntligen få lyckan tillbaka, kärleken mellan far och son. Jag ska vara med, 11 oktober då han kommer. Min Leo Leslie som är min mening med mitt liv. Han jag kan ge ,det pappa gav mig. Fuck CANCER asså...Men varje dag som går, gör mig sämre, pappas sjukdom fick mig falla å ge upp. Så jag skäms , jag skäms för vad jag efter lämnar i från mitt liv till min son. Skulder å mer skulder.. Inte en sekunds trygghet, varken till han eller Lollo. Okej nu säljer vi huset efter farmor, där han skulle ha sina somrar, med bad å lek. Hos farmor och farfar.det löser kanske 300tkr av all skit. På ca en halvmiljon. Ja så kan det gå när jag ville dö, pga pappas kärlek som fattades mig. Från årslön på över 4 till skuld på 5htkr. 😖. Jag önskar han å Lollo fick nått istället, typ Rämshyttan 370. Så spadet var tänkt, så som pappa sa. Å inga skulder.! Så hur fan tigger jag ihop mig skuldfri å hus värdig så min son slipper äta luft å fundera på , hur värdelös jag var som sket i allt. Lägret,föreläsningar,bloggandet,guide som jag vart både här å där å spridit glädje. Å en hjälpande hand. Nån måste jag väll ha gett mer än jag vågat önska? HATAR att dö nu, hatar att lämna detta snart. HOPPAS JAG FÅR KRAMA LEO! Önskar nån hjälper mig ge han en trygg start... SNälla alla goda personer, HJÄLP mig bli skuld fri, så arvet efter min far blir Leos, dom 300tkr som det kanske blir när huset är sålt. Kan väll få bli den lilla trygghet jag får ge, då jag dör. Annars så blir min trygghet i form av. En levnads berättelse. Om jag hinner med den, och några film snuttar. Leo får konto nr då han föds, jag har SEB i Borlänge 5379.... Rädd å skriva konto här, har ett gammalt bankgiro. Som är bättre. Om nån orkar vill å gillar det lilla jag gjort under min korta tid. LEO LESLIE Hjälp han min son ❤️❤️❤️❤️

2015-08-25 @ 05:40:06
Postat av: mattias

Jag tror ej på ett liv efter döden, svart kallt och ensamt. Det tror jag är vår sista känsla, sen evig tystnad å frid. Där emot tror jag på LIVET å den goda människan, träffade en tant igår på frälsis . Där fanns hon, den goda människan. Tackade henne med en stor kram då jag gick. Hon hade haft diabetes hela livet, å fick veta inför realskolan. Att hon var waste of time för då hon blir 40ä hon blind å benlös. Så söka real skola var inget för henne. Nu runt 70 på frälsis , å står å ger hemlösa. Lite mat å lite kärlek. Där är hon, min tro mingud, den lilla goda människan. ❤️ 😃 ❤️ 💑 👩‍❤️‍👩 👨‍❤️‍👨

2015-08-25 @ 05:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0